Margraten - Midsummerfeest Manege

Heilige grond, daar in Margraten! Heel lang geleden toen we nog in de hitparade stonden, herinner me een optreden in een kolossale mega-tent in het centrum van Margraten. Volgens mij zo’n kleine 20 jaar geleden. Vervolgens werd verkast naar onder andere de manege en hier herinner ik me ook nog dat we er jaren geleden hebben opgetreden, enfin, Janse Bagge stille going strong dus vandaag weer vertoond in dit theater! Omdat de organisatie ervoor gekozen had om twee bands te laten optreden en geen tijd verloren zou gaan met change-over, stonden er twee podia. Want het voorprogramma Lukazz was de moeite waard en dus zouden zij ook na ons optreden nog een keertje aan de bak moeten. Om praktische redenen zou het voorprogramma op het hoofdpodium spelen en de hoofdact op het bijpodium. Probeer het maar niet te snappen.

Toen de crew 's middags arriveerde bleek het begrip bijpodium wel erg letterlijk opgevat. De hoogte van het podium was kniehoogte. Nu hebben we een zangertje dat als hij door een sportvisser zou zijn gevangen, terug gezet zou worden wegens te klein. Dus op dit podium zou hij waarschijnlijk niet te zien zijn geweest behalve door de mensen op de eerste rij. Beppie Kraft zou waarschijnlijk compleet onvindbaar zijn geweest. Hoe dan ook; dat moest wel even hersteld worden. En het moet gezegd dat de organisatie over bijzonder veel veerkracht beschikte want het lage podium werd afgebroken, er werden nieuwe, hogere poten gehaald en het hele zaakje werd weer netjes opgebouwd binnen 1 uur. Omdat de vrachtwagen met spullen voor de Geuselt in de file stond verloren wel wat tijd maar we konden het toch redden zodat het publiek de show heeft kunnen zien waar ze voor gekomen waren.

Och, al met al toch een leuk reunie-optreden met uiteindelijk een bomvolle manege, leuke sfeer, genoeg bier etc. Er stond zelfs een ijskast met Coronabier naast het podium dus de blazers onder leiding van jarige Hen vonden het prima. Alleen zaten we op het podium in een constant gevecht gewikkeld om goed geluid te maken, door de opbouw van ons podium bleek onder onze voeten een complete galmkast en de lage frequenties zorgen ervoor dat het leek alsof onze voeten constant geprikkeld werden door een vibrator, althans zo stel ik me dat voor :). Nou is het in een golfplatenloods altijd al een apart hoofdstuk wat geluidversterken betreft. Ach, het was druk, LUKAZZ zette zijn beste beentje voor. Het was voor ons weer een leuke start na onze vakantieperiode. Tja, er moet weer gewerkt worden!

Overigens heeft de Janse Bagge Bend een zogenaamd "endorsement" in de wacht gesleept. Dit is een Engelese marketingterm die in ons geval inhoudt dat de firma Adams Drumworld ons complete slagwerk geleverd heeft voor nop. Het gaat om het drumstel van Wil en de percussie en timbales van Tonnie. Met dank aan Rens Evers stonden we in Margraten op het podium in "het nieuw".