Maaseik - Fuego

Bagge goes Belsj!

Zjweinerie! Verkes! Ma jong, wat is toch los es Bagge kump! Accoord, de entreeprijs is pittig maar, awel, Ge krijgt er wel wat voor terug! 1 Euro voor 1 pils! Je moet er toch geweest zijn om het te geloven. Verleden jaar, toen we te gast waren, was het qua spelen, geluid en alles om het circus heen, een geweldig zooitje, dus wilden we dit jaar revanche nemen. Het eerste probleem was dit jaar, dat we geen soundcheck konden doen, want ons aller Ginger Baker, Charlie Watts, Keith Moon alias onze Wil had dringende verplichtingen in der Heimat ( 3e naamval).

Hij had 's middags zijn kit al opgebouwd en gemonitored en was toen vertrokken naar zijn afspraak, maar had ons verzekerd dat hij echt uiterlijk 22.00 uur terug zou zijn. Toen de rest van de bende omstreeks 19.00 uur binnen was, misten we toch even de mogelijkheid om met de hele klup een nummer samen te kunnen spelen. En ook hier bleek weer onze crew onovertrefbaar. Stan kroop achter de kit en roffelde ons fijn door de soundcheck. Hulde!

Tja en toen het optreden. Paul deed zijn uiterste best om het kabaal op het podium tot een mooi geheel te maken en volgens mij lukte dat prima. Het is toch onvoorstelbaar wat die avond allemaal gebeurde, touwtje springen, mosjen, zuipen, biergooien, kortom één grote zooi. Het leek echt op de Interland Beersjmiete Nederland - België, maar dan een echte vriendschappelijke wedstrijd, een absolute verbroedering van beide Limburgen! Als JBB rennen we toch al wat jaartjes over de podia maar ik blijf me er altijd over verwonderen over de ludieke flauwe kul, kenmerkend voor een optreden bij JBB. Zet in Nederland twee voetbalclubs op een veld en met een beetje pech wordt de halve stad afgebroken en/of staan mekaars " fans " mekaar naar het leven!

Dat zouden de Hollanders eens moeten zien, nu vanavond zette men Nederlanders plus Belgen in een zaal, dus eigenlijk zou dit al voor een Hollander uitlopen op oorlog en wat blijkt? Als je Hollanders uit Limburg pakt en Belgen uit Limburg, dan blijkt ineens een soort van sociale alchemie te ontstaan en verbroederen beide Limburgen naar één doel, namelijk driedimensionaal aw tutten op een paar vierkante meter. Echt, ik stap na zo'n avond altijd met een ontzettend euforisch gevoel van het podium af. Zoveel mensen, zoveel bier en dan zo'n ontspannen chaotische zooi. Geen gezeik, geen gedoe, geen ruzie, geen "haantjes" die met een zatte kop op herrie uit zijn, nee gewoon "BAGGE" , heerlijk!

Toen we 's nachts naar huis reden heb ik me echt tranen gelachen, het leek een verhaal uit de Bijbel, DE VLUCHT UIT EGYPTE! Stel je voor: een stoet van tientallen fietsers, met licht, zonder licht, kaarsrecht fietsend, slingerend bezopen, rijden in colonne de Maasbrug over, richting Oosten. Een hele klup jong volk, met JBB shirts of ander soort kleding, mensen uit Roosteren, Echt, Susteren. Toen de eerste fietser die voorop reed ( Mozes???), aan de nederlandse kant de brug afreed, ging aan de belgische kant net de laatste fietser de brug op.

Of ze echt opweg waren naar Het Beloofde Land durf ik te betwijfelen maar het is toch heerlijk om zo het weekend door te komen. Hoewel we al herhaaldelijk te gast waren in Fuego, vond ik het een zeer sprankelend optreden met het bekende leuke publiek.

Iedereen die er was, hartstikke bedankt en tot Bagges.

Henk.

Alle foto's van dit optreden op Flickr

Ha, nog veur det alle angere van gisteraovend überhaupt auch mer de pupsje aope hubbe, hiej mien recensie. Wie sjoon ut is om un puppy hundje te hubbe, esse om 2 oor sjnachs in bed kumps ! ( woef, gein boodsjap aan....)

Zo! Ich dacht ich sjtaek ns de grens euver. Ns kieke of Janse Bagge dao auch get teweeg kènt bringe. Amai, en veer hiej mer dènke det ze dao aan de andere kant van Mooder Maas zo ontzettend kuis zeen... Loos ging ut, en degene dae mich vertèlt det dr ut druueg haet gehauwte haet de naas nog langer es Pinokio ! Aangezjwungeld door een nette wc juffrouw, goof Bagge vol gaas en verrek, oos Belsje buure weite wiej ze het begin van de lente motte viere , namelijk hauf bloot ! Euverigens woort auch ter plekke aangetoond dèt touwtje sjpringe hauf naaksj gans goot te doon is ! ThanX mèn van Janse Bagge Bend, veur de PR van ozze benefiet op 16 & 17 april aansjtoonde, in de sjaatshal naeve det zaelke van gisteraovend. Auch dao geit ut un fijn feestje waere, tvv ozze jongere groep van het Toon Hermanshoês in Zitterd. Lekkere dj's en topbands komme langs om te preuve van de Maaseikse lente.

Veur miejr info:

www.jeugdenkanker.hyves.nl of www.jongerenpratenoverkanker.nl

En Bagge verder ? Hmmmmm Bagge...Ut volgende sjpraekwoord zal aan allebei de kante van de Maas echt waal ut zelfde beteikene: GOEDE WIJN BEHOEFT GEEN KRANS ! ( Vrieje vertaling: GOOIJ BENDS BEHOOVE ALLEIN VOCHT ! )


HAJ,,AAN ALLE BAGGE,,MUZIKANTEN,,CREW,,,TECHNIEKERS,,,EN SUPERFANS,,DANKE VUUR DE PRACHTIGE AOVOND IN DE FUEGO TE MEZEIK LAOT T EUCH GOOT GOON EN TOT BAGGES DE WC DAMES TRUI & JP PS ,,PAUL HOU NEET ALLEIN T MUZIEKALE ONDER CONTROL,,,WAVUUR DANK,, FOTO S VAN DE WC DAMES BINNEKORT TE ZEEN OP ..ZJUS TER LANGS.BE,,,,