Horn - Feesttent LKZH

Ze hadden goed hun best gedaan in"Häör". Arno en consorten hadden maanden vergaderd en alles was dus ook prima in orde. Een geweldig mooie tent, stroom, podium, kortom alles goed geregeld, zelfs de culinaire infrastructuur om het maar moelijk te maken, zelfs die was in orde, huh? Ja, gewoon, de gezelligheid vooraf in de kantine bedoel ik. Dankzij Harrie, Melanie, René en Irene voelden we ons direct op de plaats, de chinees was lekker en er stond een computer die aan een stuk muziek uit de boxen toverde. Jullie kennen dat verschijnsel wel. Maar meestal moeten we tegen die mensen zeggen: "zet maar uit want we willen even wat rust bij het eten". Vaak heeft dat ook te maken met de muziekkeuze. Echter niet in de kantine van de tennisclub in Horn. Een 50 plusser was "in charge" wat de muziekkeuze betrof. En die draaide allemaal ouwe leem: Jethro Tull, Brainbox, Animals en noem maar op. Vooral bij mij kwamen de oude tijden weer helemaal naar boven. Dus deze keer mocht de muziek aan blijven staan.

Het optreden was uiteraard ook in orde in die kolossaal grote tent. Volk zat en vooral goed volk zat, zoals gebruikelijk bij Bagge ook nu weer een brok gezelligheid, geen gedoe, geen herrie, alleen maar lol maken. Al met al toch een leuke start van het Grote Kampioenschap. De start van de avond was ook dik in orde met het voorprogramma Station America. Deze Rowwen Hèze coverband speelde of hun leven er van af hing. Volgende week kunnen we tijdens de slotconcerten van Rowwen Hèze even checken wie er nu de beste is van de twee bands. Wij spelen dan beide avonden op het grote RH feest dat weer stijf uitverkocht is.

Trouwens : Het enige minder leuke aan de avond is geweest dat ik met mijn vermoeid lijf 's nachts de auto heb ingeladen en tevens Peter, inclusief zijn materiaal mee naar Susteren nam, enfin, de ouwe gek had wat weinig plaats in de auto en heb ik even de hoedenplank eruit gehaald en op het dak gelegd. Het werd dus een variant van dat grapje bij JackAss destijds, waar ze op een parking een reiswieg boven op het dag van de auto geplaatst hadden met een pop erin en toen wegreden met zogenaamd de baby op het dak in die reiswieg. En iedereen op de parking achter die auto aan het rennen in paniek. Zoiets dergelijks dus, hoedenplank op het dak, alle spullen ingeladen en toen in het stikke donker weggereden.

Toen we 20 minuten later bij Peter weer gingen uitladen misten we uiteraard die hoedenplank, dus de ouwe weer terug naar Horn! Gezocht en stapvoets weer richting Susteren met groot licht en bermlampen, maar ze is dus weg. Als dus mensen in Horn of in de buurt een grijze autohoedenplank vinden voor een SAAB 9000 dan laat wat weten s.v.p. Iedereen bedankt voor de leuke avond en veel plezier morgen bij het Zaate Hermenieke Kampioenschap.

Tambourmaitre Henri