Sweikhuizen - Biesenhof

Verleden jaar was het al heel leuk, dus zijn we nog een keer teruggegaan voor een tweede “ Huiskamerconcert”. Om alles een beetje intiem te houden hadden we in de eerste set vooral rustig repertoire geplaatst dus het “Huiskameridee” zat wel goed, totdat de dj met de pauzemuziek begon.

Soms leek het wel een feesttent met de gebruikelijke Boink, boink maar zo werd het publiek wel al in de week gezet voor de tweede set, die duidelijk meer van het soort was “van dik hout zaagt men planken”. Geweldig om de respons vanuit de zaal te krijgen bij de ode aan de kleine middenstander “De Sjaele Wixxer”. Zelden werd dit met zo’n overgave gescandeerd.

Ook het aftellen naar middernacht was weer een typische Ton Meisen stunt en werd het seizoen van de komende Vasteloavend eervol ingeluid. Ook nu weer leuk publiek. Een zekere Marc Bruna uit Den Haag had ons zien optreden tijdens de St. Rosa in Sittard en hij werd op slag zo’n fan, dat hij vandaag vanuit Den Haag afzakte naar Het Donkere Zuiden, hier een hotel boekte en zo kon genieten van zijn lievelingsliedje “Prakkezere”.

Uiteraard was de delegatie uit De Selfkant weer present en tot mijn grote vreugde trof ik nog een oud leerling van me, toen ik docent Transport & Logistiek was in Sittard. Melanie kwam als een timide leerling in mijn klas, werd een tijdje roadie bij onze band en inmiddels rijdt ze met een dikke vrachtwagen over ‘s Heren Wegen. Harstikke leuk om tijdens optredens nog eens te kunnen zien hoe leerlingen zich geweldig hebben ontwikkeld.

Al met al was het weer een ontzettend leuke avond. Zoals gebruikelijk had ik soms wat moeilijkheden met mijn stem maar dankzij de hete thee trok De Oude Man de kar tot het eind! Rekening houdend met de leuke reacties na afloop heb ik het vermoeden dat iedereen zich net zo goed geamuseerd heeft als wij zelf.

Groeten,

Als gevolg van privacy wetgeving zijn we voorlopig gestopt met het plaatsen van foto's van ons optreden. We vragen jullie hulp: heb je foto's gemaakt plaats die dan op onze facebook pagina. Schijnt dat dat wel om de een of andere reden mag. Thanx.